Sunday 9 May 2010

hari ibu

hari ini 9 mei ...hari ibu...pagi dah contc mak aku...beborak panjang....bersempena hari ibu...walaupun tak dapat berkumpul tapi dalam hati tetap mengingati....lantaran aku juga adalah seorang ibu...walau tak berharap tapi andai ada anak yang mengingati pun sudah cukup....walaupun hanya sekadar ucapan...wani menghadiahkan aku coklat...dan lili pula sebok bertanya apa yang aku mahukan...walaupun anak yang baru berusia 5 tahun....dah tahu nak meraikan juga ....berangan nak menghadiahkan aku minyak wangi....sepetang mengajak pergi beli....bila buka fb plak dapat ucapan dari tqah....syafiq ????....mungkin anak lelaki tak berapa ambil kisah kut....jiran2 lak aku tengok masing2 anak balik...nak meraikan agaknya hari ibu...apa pun ''sungguh besar pengorbanan yang bonda berikan''....dari mengandungkan...selama sembilan bulan..dengan kepayahan...sewaktu ibu mengandungkan....malah sewaktu nak melahirkan....bertarung nyawa...demi mahu melihat kehadiran seorang anak yang sihat....dan membesar sebagai seorang yang berguna di dunia dan akhirat...mendidik ...agar anak menjadi seorang yang berguna ....dalam masyakat dan kehidupan nya dunia dan akhirat...boleh menjadi seorang anak yang dapat mendoakan kedua orang tua nya ....dari hidup hinggalah kedua2 org tuanya telah tiada....begitu juga dengan ibu....setiap waktu mendoakan agar anak2 dipanjangkan usia di murahkan rezeki serta mendapat kesihatan yang baik dan ...menjadi seorang yang berguna di dunia dan akhirat....insyallah...AMIN...

No comments:

Post a Comment